julen 2007

julen 2007 friades hemma. tungt ibland men ändå en skön och bra jul.
vi började imorse med julkrubban i sollentuna kyrka och sen firade jag med johanna och lasse hos hans syster.
julmiddag här hemma hos mamma och pappa.
bra julklpappar, bra mat, för mycket choklad, men det är sådant som händer.
känner mig trygg men saknar...
saknar det som inga julklappar i världen kan ersätta, ingen mat i hela universum, ingen musik, ingenting.
det som fanns där, det finns inte längre och det gör ont.

smärta, sorg och glädje...skillnaden är inte så stor.

god jul mina älskade!

vägen hem.

jag ser en väg som leder hem,
den vägen är tung att gå.
var vandrare där blir en fattig man
och liten ful och grå.

jag vet en väg som leder hem.
den vägen är kal och ren.
den är som att luta sin varma kind
mot obarmhärtig sten.

men den som känt den stenen
mot kinden isade blod,
skall märka, hur mild dess hårdehet är,
hur trogen och fast och god. 

och han skall tacka stenen
och hålla det hårda kärt 
och prisa det enda kämpaspel
som var sin seger värt. 

Karin Boye, gömda land.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback