Socker

Sitter här nypromenerad. Solen har lyst på mig och jag har promenerat runt Råstasjön tillsammans med typ hundra tusen andra känns det som. Det är rena E4:an runt sjöarna. Det är förståligt, det är vackert! Jag såg ett helt hav med blåsippor och ett annat hav med några små gula blommor som jag inte vet vad dom heter men dom var fina ändå! Fåglarna guppade på vattnet och solen värmde och vinden slet i håret. Vinden gör på något sätt att jag känner mig mer levande.
Jag har börjat lyssna på Jonas Gardells senaste bok Jenny på podden, den är riktigt bra, otäck, skrämmande pricksäker. Det är han själv som läser och dte gör det bara bättre. Me like him!

Jobbade kortdag idag och dte var välbehövligt. Jag är så ärligt trött på jobbet. Jag älskar mitt jobb men situationen håller på att bli ohållbar. Vi går på knäna. I dag är andra dagen vi är två personal sammanlagt på två avdelningar under frukosten. Vi har jobbat kort så många dagar ja till och med veckor nu så att verksamheten blir lidande. Det är fullständigt omöjligt att överhuvudtaget ha en verksamhet på det här sättet, vilket gör att barngruppen blir uttråkad och lättretlig. Har allafall tagit ledigt nästa fredag så att jag kan gå på begravningen och så tänkte jag att jag kan åka till Karolinska och att dom där proverna på förmiddagen så att det blir av någongång.


Jag tror att jag håller på att bli associal, jag orkar typ inte antränga mig mer, jag njuter av att få vara själv och det är väl inget fel med det egentligen. Men det som jag tycker är oroväckande är att det känns som att ingen förstår mig längre. Det känns som att Danne är den enda det känns som vanligt med och kanske är det tur. Men jag känner inte igen mig själv ritktigt och det är jobbigt samtidigt som jag utvecklas. 
Min påskhelg påverkades ganska mycket av den känslan som jag beskrev förut. Det började med att Romme ringde och ställde in bussen som vi skulle åka till Romme med för att dte var för få som hade anmält sig. Det var tråkigt samtidgt som jag kunde andas ut lite och ta det lite lungt. Jag och Danne åt lyxfrukost på en ganska så kall balkong på fredags morgonen  och sen drog vi in till stan för att byta min jacka och gå i affärer.
När vi kom hem käkade vi och sen sommnade vi och snarkade i tre timmar. Efter att ha vaknat ganska bryskt så stack vi iväg till Täby för att kika på film och mysa lite i soffan. 





På lördagen åkte jag och Frida in till stan och slöt upp med Sanna och Ola lite senare. Vi gjorde stan och åkte hem och käkade och hjälpte till att förbereda påskmiddagen. Farmor och farfar kom och det åts och letades ägg. Kvällen slutade med ffamiljeTP och Kanarisk rom. Men jag kan inte säga att jag känner igen mig själv...

Gudstjänst i glädjens tecken blev det på söndagen, Jesus är uppstånden, ja Jesus är sannerligen uppstånden! En bra predikan som jag kunde ta till mig. Vacker sång som gjorde att tårarna vätte mina kinder mer än en gång. Det är saker som ligger och gnager som jag inte kan sätta fingret på.

Vi åkte till Täby sen och grillade hamburgare vilket var kanongott och ett säkert vårtecken. På kvällen kom Maja, Emma, Jacob, Josef och Julia förbi med ost, kex och kladdkaka!

I måndags fyllde Frida 11 år så vi firade henne och jag gick och var rastlös typ hela dagen. Jag började längta hem redan på förmiddagen till lägenheten och min och Dannes chipspåse och dvd-film som låg här och väntade. Men först var det familjemiddag för att fira Frida vilket var trevligt!





Igår var jag och Danne och tränade, det var två tröttisar som tränade så vi tog det lungt och åkte hem ganska snabbt igen. Självklart tog vi en tur på Daglivs och inhandlade kvällens middag, jag lekte nämligen husmor och gjorde storkok köttfärssås! Den är typ slut nu :-)


Nu är jag svinhungrig och jag har skrivit här alldeles förlänge!
 
Ha det bra gott folk!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback