Skärtorsdag

Hallå hallå igen!

Här sitter jag framför datorn med tandborsten i munnen. Efter en mycket anträngande dag på jobbet ;-) Vi hade 6 barn på våran avdelning, mycket tungt! Det  var så lungt så jag visste knappt vad jag skulle ta mig till. Nisan kom dock och hälsade på mig på förmiddagen och hämtade en lånekjol och en burk som skulle lämnas tillbaka. Ett trevligt avbrott i mitt påklädande och avklädande av typ 10 dockor.
Dagen fortsatte med ett besök på banken och på mammas nya kontor.
Sen på eftermiddagen åkte jag in till friskis och träffade Danne där, vi tog oss in på gymmet och började träna. Det var dock lite segt idag båda två var rejält flummiga. Men rätt som det är när  vi sitter och tränar vaderna kommer en polare till Daniel och det slutar med att vi tränar tillsammans lite och sen bjöd han på middag hemma i hans lägenhet. En liten lägenhet på 18 kvadrat. Men ack så häftig. Vad sägs om illgrön dörr och kanonhögt i tak. Ja det är svårt att förklara så här men den var häftig. Vi lagade mat och det blev nästan en trerätters middag och en hel del prat och schysst musik. Efter disk  och undanplockning var det dags att röra sig hemåt och här är vi nu.

Vi skulle ha åkt till Romme imorgon bitti, vi hade bokat och betalat och allt. Men så idag på lunchen ringer dom från Romme och säger att resan är inställd för det var för få sm hade bokat, så dom kunde inte köra upp bussen. Ganska trist men det är faktiskt ganska skönt att slippa gå upp 05.30 imorgon :-) Jag hann stoppa Danne innan han hade hunnit åka från Täby hem till lägenheten med snowboard och all packning.

Jag tror jag har fått ett erbjudande i sollentunahem på en lägenhet, det är en stor 3:a på malmvägen. 5900 kronor i månaden. Det kanske går om man bor två. Om jag får erbjudandet så ska jag iallafall gå och kolla på den. Det är kul att kika på lägenheter :-)

Nä nu ska jag gå och lägga mig i sängen och läsa det nya nummret av cosmo som jag fick av Malin igår när hon och Emma var här igår och reseplanerade.

By the way så träffade jag Hanna idag på eftermiddagen och passade på att ge teaterprinssesan credit för hennes senaste föreställning som var helt enormt bra!

Godnatt gott folk och glad påsk önskar dagisfröknen som var påskkärring igår med sjörövarklänning och rosor på kinderna och fräknar! Ibland är det helt fantastiskt kul att jobba med barn!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback