Hagaparken i solen

Hej hej hallå!

Solen skiner och det är riktigt varmt!
Jag och Danne har precis kommit hem från en lång picnicpromenad i Hagaparken, ja eller det blev typ runt hela Brunnsviken! Jag måste erkänna att jag är ritkigt mör i benen för tillfället.
Det är så himla skönt ute just nu, det är precis lagom och nyhetens behag gör värmen och solen extra skön, man har liksom inte hunnit vänja sig ännu.
Dagen började med frukost på balkongen i (hör och häpna) varsin STRANDSTOL med blått och vitt tyg som jag har fått från jobbet.
Vi håller på att rensa ut förråden nu innan flytten så att vi ska få plats med allt nytt. Så i det stora förrådet hittade jag tre strandstolar som var ganska risiga men det går att sitta i dom, och när jag hade tvättat av dom igårkväll såg dom ganska okej ut iallafall! Gratis är gott :-) Så vi käkade frukost i sittandes i stolar och med en varm stor sol i ansiktet! Nu ser jag faktiskt över balkongräcket när jag sitter på balkongen, det gör vistelsen där lite mer exotisk än att sitta och titta in i ett plåtstaket!
Vi slängde ihop lite pastasallad och gjorde ciabattasmörgåsar och gav oss iväg till Hagaparken.
Det var inte fullt så mycket människor som var där som jag trodde att det skulle vara.
Picnicen intogs på en liten klippa nedanför universitetet med en fin utsikt över vattnet.






Vi orkade dock inte gå hela vägen runt Brunnsviken. Vi kom bara till Bergshamra och därifrån tog vi 509:an till Råsunda. Ikväll ska vi till mamma och pappa för pappa fyller år. VI har köpt en köttätande växt till honom. Fast Johanna har fixat en riktig present också, men det var lite roligt med den därväxten, fast den är fan lite läskig =)

Igår var det typ kaos på jobbet, eftermiddagen var så kaosig, men dte var ganska kul. Det var en uppsluppen vårstämmning, vilket gjorde att eftermiddagen gick fort. Vi åt mellanmål ute på gården alla tillsammans och åt glass! Det är vår! Jag slutade tidigt så jag tog diksken och sen pös jag hem och tog mina strandstolar med mig och åkte och dumpade dom här hemma.
Åkte vidare in till Fridhemsplan där jag mötte upp med Danne. Vi besökte systembolaget och köpte en flaska rött efter mycket beslutsångest om vilken flaska det skulle bli. Malin skulle eventuellt titta förbi men så blev det inte. Dela tre på en halvflaska kanske är lite snålt även för mig som är måttlig ;-)  Sen stack vi viväg till friskisen och gymmade och svettades floder. Middagen inhadlades på Daglivs, vad skulle jag göra utan daglivs :-) Vi käkade god mat på kvällen och satt och pratade vilket faktiskt inte hör till vanligheterna. Konstigt egentligen men det verkar som att ju mer vi umgås med varandra så glömmer vi bort att verkligen prata med varandra.
 Det blev en trevlig kväll!

Nu ska jag fixa till mig lite innan vi ska iväg till mamma och pappa och så ska jag nog jazza lite till höjdarnaskivan som Danne precis har satt på. Den är helt underbart rolig, man kan liksom inte låta bli att le!

Ha det bra!






Kommentarer
Postat av: Michelle

Bor du och Danne ihop?

2007-04-15 @ 18:01:00
URL: http://eyeofstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback