Blommande körsbärsträd

Tröttheten bara kom över mig på tåget hem nu i efetrmiddags, jag kunde liksom inte ens hålla ögonen öppna för att läsa boken jag höll i handen. Då är det smått illa. Men det har varit en intensiv vecka och helg så det måste väl få ta ut sin rätt kanske.

I fredags skulle jag ju åka till KS och lämna blod på labbet. Så när jag hade klätt på migoch gjort mig iordning och var klar för att sticka iväg upptäcker jag att det inte finns några nycklar. Nycklarna ligger i Daniels byxficka som är i Kista och har labb med plugget. Ups...han hade tagit dom när han gick ner för att hämta tvätten i torsdagskväll och sen stoppat ner dom i fickan, vilket är lätt hänt.
Jag fick helt sonika börja rensa min garderob och vänta på att han skulle komma hem. Jag gjorde mig iordning inför bergravningen och sen möttes vi upp på gatan och bytta några ord och nycklar.

Jag åkte till KS och kände mig helt lost när jag komm in på radiumhemmet. Jag hade ingen aning om vart jag skulle ta vägen. Men jag hittade tillslut en avdelning som kunde ha något att göra med mitt ärende där så jag åkte upp dit. När jag kommer upp till avdelningen sitter till min stora förvåning en mamma till ett av barnen på dagis. Helt ombytta roller blev det och vi blev mycket förvånade båda två.
Efter lite om och men så kom jag iallafall rätt och dte gick hur smidigt som helst.
Senkvistade jag över till Sollentuna där mamma och pappa hämtade upp mig och vi åkte över till Huddinge för begravning.
Det var en fin och liten begravning så som begravningar brukar vara.

Jag och Daniel åkte och tränade sen på kvällen och handlade käk precis som vanligt, det är liksom fredagsrutin nu :-) En ganska så trevlig sådan. Vi lagade mat och kollade på livvakterna på tv men vi kunde liksom inte hålla sams riktigt utan började bråka. Det blev en rejäl fajt och luften rensades ganska mycket.

Igårmorse var det städdag i bostadsrättsföreningen så jag var ute klockan tio prick och torkade dörrar, lister ooch trappräck tillsammans med grannarna. Det var faktiskt himla roligt. Att äntligen få lite ansikten till namnskyltarna på dörrarna intill.
Emma kom över sen på kvällen och lagade middag med oss. Sen stack vi iväg på teater och såg Jösse flickor på stadsteatern. Den var helt otroligt bra mååste jag säga, jag är mycket imponerad.
vi åkte sen till slussen och kollade in Magdas studentskiva men som riktiga tråkmånsar och snåljåpar så betalade vi inte 110 kronor för att komma in utan vi stod utanför och snackade med Magda, Erik och Simon istället. Dom verkade ha det roligt och dte var kul att se dom :-) Dock ganska kallt!

Jag åkte hem till Daniel sen och försökte ta mig av 690 utan att få en spya på mig. Den kvällen kantades av mycket spyor. Jag var alldeles för nykter för att inte lägga märke till det :-P Vi stack hem och låg i sängen bland varma duntäcken och pratade fram på småtimmarna. Jag var helt jävla genomfrusen efetra tt ha stått utanför Umbra i typ en timme. Djypfryst fiskblock I only say!

Idag har vi promenerat i skogen i Täby och sen skjutsade Daniel över mig till Nisan där det bjöds på fika och lite födelsedagsfirande. Oj så trevligt det var! Kul att träffa tjejerna igen allihopa.
Det känns alltid lite konstigt att vara i Rotebro och framförallt åka däriifrån när alla andra stannar kvar. Men Solna börjar bli hemma nu.



Nu ska jag betala lite räkningar och sen är det soffan och film som gäller!

Over and out!

Adjö!

Kommentarer
Postat av: En av de som inte spydde

Jag vart också ganska kall :-D men så hade jag bara en t-shirt på mig!
Alltid kul att träffa er, även om det är mitt i natten , minusgrader och ett stängsel emellan...

2007-04-23 @ 00:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback